maandag 18 maart 2013

Lesfasenmodel #1

Les 3.

Vandaag hebben we het gehad over een beeldende vorming les geven. Als je een voorbeeld maken voor leerlingen zorgt er voor dat alle leerlingen het namaken. Dit is niet de bedoeling bij een beeldende vorming les.
De klas werd in groepjes verdeeld en kregen een opdracht. Je moest een toren maken van papier. Eén groepje (mijn groepje) kreeg de opdracht die helemaal stap voor stap werd uitgelegd. De andere groepen kregen de opdracht om een toren van papier te maken, maar niet stap voor stap uitgelegd. Hierdoor leek onze toren heel sterk en die van hen niet, maar dat kwam omdat het voor ons was voor gekauwd. 


We hebben klassikaal besproken wat we leuker vonden om te doen, wat het beste is voor kinderen enzovoorts.
Ook hebben we gesproken over het lesfasenmodel. Dit is een model wat je gebruikt bij het voorbereiden van een beeldende vorming les. Tijdens deze les moesten we een deel van het formulier invullen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten